Puma 

PUMA ble grunnlagt i 1948 av den tyske moteentusiasten Rudolf Dassler som hadde øye for design. Rudolf vendte hjem fra første verdenskrig 20 år tidligere, og ble utdannet som selger på en porselensfabrikj. Men han fant raskt ut av at det ikke var det han ville, og derfor startet han sammen med sin bror Adolf Dassler i fellesskap firmaet Dassler Brothers Shoes Factory, som dengang var det eneste firmaet som produserte sportssko, sneakers og løpesko.  Forholdet mellem de to brødrene ble i forbindelse med krigen anspent, og de ble derforenige om å gå hvert til sitt 1948 – samme år hvor de begge startet  henholsvis Adidas og PUMA.

 

PUMA

 

Et mærke som skeller seg ut

I 2007 kjøpte Pinault-Printemps-Redoute, eieren av Gucci, 27% av aksjene i PUMA, noe som var i firmaets beste interesse. For siden da har brandet utviklet seg med strømmen og latt seg inspirere av mangfoldigheten, hvor alle ikke er like eller redde for å skille seg ut.

 

PUMA

 

Samarbeidet har givtt toppresultater

PUMAs store utvalg av alt fra løpesko til fotballshorts har vært med til å skape det multinasjomale brand som vi alle kjenner i dag. PUMA har styles til den aktive sportsutøveren innenfor en rekke forskjellige sportsgrener, og samtidig også sporty hverdagstøy. Med produkter fra PUMA er du garantert høy kvalitet uten at gå ned på design. Derfor har en mage store stjerner som Rihanna og Jay-Z samt bilmærker som Ferrari, Ducati og BMW også vært med som partnere og satt sitt preg på det fenomenale brandet. Og nettopp dette har også bidratt til å gjøre det mulig for PUMA å levere toppresultater i mange år.

 

PUMA

 

”Forever Faster”

Forever Faster handler for PUMA ikke bare om et motto, eller om å være rasl. Det er et mantra. For med 70 års erfaring når det kommer til raske produkter til rasle utøvere sikter PUMA høyere og høyere hver gang de går i gang med en ny kolleksjon. Deres mål er å være verdens raskeste sportsmærke, og derfor er baren alltid satt høyt når PUMA går i gang med nye prosjekter. For for PUMA er sport hele verden. Og nettopp derfor er de lidenskapelige når de designer, utvikler, selger og markedsfører sine produkter.

 

PUMA

 

Fokus på innovasjon

PUMA har fokus på innovasjon for at deres utøvere og forbrukere får mulighet til å utnytte sitt fulle potentiale når de utøver sin sport – og for at de kan levere opplevelser som er bemerkelsesverdige og lever opp til brukernes behov. Derfor vil PUMA alltid sørge for å gjøre din løpetur så god som mulig. For PUMA skaper ikke bare for å skape. De gjør det med det formål om å ta løp- og andre sportsgrenet til et andet nivå og hele tiden fortsrtte med å bevee seg fremover med hjelp av vitenskapen. Og nettopp derfor kan du forvente produkter i innovativt design og i høy kvalitet når du velger å kjøpe løpeuystyr med en PUMA-logo. Netopp fordi at de ønsker å gi deg den beste løpeopplevelsen.

 

PUMA

Kjønn
Bruk
Løpestil
Størrelse
Bekledningstype
Funksjon

Side 2 af 3