VILLE TILBUD PÅ LØPESKO, LØPEKLÆR OG TILBEHØR - FINN JULENS BESTE TILBUD HER
×

Løpeshop.no er en dansk privateid virksomhet som selger funksjonelle sportsprodukter til fornuftige priser. Selskapet har hovedkontor og lager i Haldsten i Danmark. Løpeshop.no følger norsk lovgivning, og du som forbruker er beskyttet av gjeldende norske lover og regler.

Løpeshop.no tilbyr:

  • 180 dagers angrerett.
  • Gratis retur ved bruk av vår returetikett.
  • Effektiv transport av varene til deg med Bring fra vårt lager i Danmark.
  • Priser som inkluderer alle avgifter, slik som MVA og tollavgifter – ingen overraskelser.
  • Sporingskode på alle forsendinger – slik at du kan følge din pakke.
  • Betaling med kort eller Klarna faktura.
  • Fast fraktpris på kr. 59,-.
  • Norsktalende kundeservice, åpen alle hverdager mellom kl. 09:30 og 17:00 (fredag 9.30-16)

Under kan du lese våre komplette salgsbetingelser, som er basert på forbrukerombudets standard salgsbetingelser for kjøp av varer over internett. Dersom du har spørsmål til våre salgsbetingelser er du velkommen til å kontakte vår kundeservice pr e-post kundeservice@loepeshop.no eller pr telefon 23 96 38 08 (åpen mandag – torsdag kl. 09:30 – 17:00 og fredag 9:30 - 16:00)).


 

 

Innledning:

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående salgs- og leveringsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandels¬loven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Salgs- og leveringsbetingelsene er utarbeidet i tråd med Forbrukerombudets anbefalinger.

 


 

1) Slik handler du på Løpeshop.no

  1. Finn den eller de varene som du ønsker å kjøpe. Legg varene i handlekurven ved å trykke på "Legg i handlekurven". Du kan hele tiden se innholdet av handlekurven din under fanen "Handlekurven" øverst i høyre hjørne av skjermbildet.
  2. Tilpass evt. din bestilling. Når du er ferdig med å handle går du til kassen ved å trykke på "Gå til kassen".
  3. Tast inn opplysningene dine. Har du handlet hos oss før behøver du bare å taste e-postadressen og det passordet som du valgte da du tidligere registrerte din handlekonto hos oss.
  4. Skriv evt. en kommentar til bestillingen dersom du har spørsmål eller lignende til oss.
  5. Sjekk at alle opplysningene er riktige. Du kan gjøre endringer i ordren og i din leverings- og fakturaadresse. Les og aksepter handelsbetingelsene våre og trykk "Send bestilling". Du aksepterer samtidig forbehold for tastefeil vedrørende prisene våre.
  6. Gjennomfør betalingen ved å taste kortopplysningene dine i betalingsvinduet.

Ved korrekt gjennomført betaling og såfremt varene som er bestilt er på lager mottar du din bestilling innenfor 2-5 virkedager.
 

2) Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere. 

3) Partene

Selger er Løbeshop.dk ApS, c/o Ole Nielsen, Odderhei Terrasse 130, 4639 Kristiansand S, org. nr. 994 343 343. Tlf. 21 99 97 33, e-postadresse: kundeservice@loepeshop.no, og betegnes i det følgende som Selger/Selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som Kjøper/Kjøperen. Personer som handler på løpeshop.no skal være myndig.

 

4) Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære. 

 

5) Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. 

 

6) Ordrebekreftelse og sporingskode

Når Selgeren har mottatt Kjøperens bestilling, sender Selgeren en ordrebekreftelse pr. e-post til Kjøperen. Det anbefales at Kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, må Kjøperen ta kontakt med Selger så snart som mulig.

Når pakken sendes fra Selger vil Kjøper motta en e-post med sporingskode slik at Kjøper kan følge pakken.

 

7) Betaling

Selger tar imot betaling med følgende:Visa, Visa Electron, Mastercard Debet, JCB, Klarna faktura og Klarna delbetaling.Selger tar ikke gebyr ved betaling med kort eller faktura. Dersom Kunden betaler med faktura, men unnlater å betale i tide tilkommer et purregebyr på kr. 67,- samt en forsinkelsesrente på 8,5%. Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

Ved betaling med kort trekkes beløpet fra Kjøpers konto først når varene sendes fra Selger. Selger trekker aldri større beløp enn det Kjøper har godkjent ved kjøpet. Selgeren kan reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling.

 

8) Levering og fraktkostnad

Levering av varen fra Selgeren til Kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Fast fraktkostnad på alle ordre er 59,- kroner. 

Selger sørger for levering med Postnord, og bestreber å sende varene til Kjøper så raskt som mulig. Løpeshop sender pakker fra Danmark til Norge hver mandag, onsdag og fredag (unntatt helligdager). Dersom bestillingen er gjennomført senest kl. 13 på en av disse dagene, sendes pakken samme dag.

Dersom ordren utelukkende består av lagervarer vil Kjøper motta bestillingen 2-5 virkedager etter at ordren er sendt fra vårt lager, avhengig av hvor langt nord i Norge pakken skal sendes.

Når pakken sendes fra Selger vil Kjøper motta en e-post med sporingskode slik at Kjøper kan følge pakken. Rask levering forutsetter at Postnord overholder sine leveringsfrister. Selger kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser hos Postnord.

Skulle leveringen bli forsinket fra Selgers side sendes en beskjed om dette på e-post snarest mulig.

Ved kjøp av en lagervare sammen med en skaffevare sendes hele ordren samlet som en pakke når alle varene er hos Selger. Alle priser er dagspriser og oppdateres løpende.

 

9) Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på Kjøperen når varen er overtatt av Kjøperen i henhold til avtalen. Hvis varen er levert og står til Kjøpers rådighet, men Kjøper unnlater å overta varen etter avtale, har Kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

 

10) Angrerett

Kjøper har rett til å angre et kjøp uten begrunnelse innen 30 dager. Dette forutsetter at Kjøper ikke har tatt varen i bruk og at den blir returnert til Selger i vesentlig samme stand som ved mottakelse. Angrefristen utløper 180 dager etter den dato Kjøper eller en annen person, som Kjøper selv har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besittelse.

Angrefristen er overholdt dersom Kjøper gir Selger beskjed om at Kjøper angrer kjøpet innen angrefristens utløp. For å benytte angreretten kan Kjøper sende en e-post til kundeservice@loepeshop.no, eller ringe telefonnummer 21 99 97 33. Meldingen må inneholde Kjøpers navn, hvilket ordrenummer returen gjelder samt en kort beskrivelse av hvorfor Kjøper ønsker å returnere varene.

Hvis Kjøper har bestilt flere varer i én ordre, og Selger ikke kan levere varene samtidig, løper angrefristen fra Kjøper eller en annen person, som Kjøper har valgt (dog ikke transportøren) får den siste varen på ordren i fysisk besittelse.

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som av hensyn til hygiene og helsevern ikke er egnet for retur når varens forseglingen er blitt brutt. Øvrige unntak fra angreretten er definert i Angrerettlovens § 22. 


Tilbakebetaling av penger

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til Kjøperen innen 14 dager fra den dag Selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til Selgers rådighet. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen. Betaling fra Selger til Kjøper gjøres til samme konto som ble benyttet ved kjøpet, med mindre annet er avtalt. 

Returetikett

Ved bruk av angrerett betaler Selgeren for retursendingen forutsatt at Kjøper benytter returetiketten som Kjøper har mottatt. Ved behov kan Kjøper ta kontakt med Selger for å få en ny returetikett. Benytter Kjøper en annen fraktmetode for retursendingen må Kjøper selv betale returkostnaden. Sendes varen uten returporto, forbeholder løpeshop.no seg rett til å nekte mottakelse. Kjøperen er ansvarlig for eventuelt bortkomne varer.

 

Undersøkelse av varen

Kjøper kan undersøke og prøve varen hjemme på samme måte som man gjør i en fysisk forretning, men Kjøper kan ikke ta den i normal bruk. Hvis Kjøper har brukt varen på en måte som man ikke ville tillate i en forretning, og varen på grunn av dette ikke kan selges videre til full pris, må Kjøper regne med at Selger trekker verdiforringelsen fra det beløpet Kjøper skal ha tilbake. Dersom varen ikke lenger har en salgsverdi, tilbakebetaler Selger ikke kjøpsbeløpet.

 

Emballasje

Varen skal leveres tilbake i sin originalemballasjen. Den originale emballasjen utgjør en vesentlig del av varens verdi og er derfor en avgjørende faktor for om Selger kan selge varen som ny til en annen kunde. Dette gjelder også skoesker, som derfor ikke må teipes, frankeres og lignende. Kjøper må derfor sende produktet retur i den originale emballasjen for å kunne gjøre bruk av angreretten. Unntak: Dersom varen ligger i emballasje av hard plast som er sveiset sammen eller i nøytrale plastposer, konvolutter eller lignende, så er det ikke nødvendig å sende den opprinnelige emballasje med retur til Selger. Det er Kjøpers ansvar at varen er forsvarlig pakket når Kjøper returnerer den.

 

Hva skal sendes tilbake, og hvor?

Ved bruk av angreretten skal Kjøper sende varen tilbake til Selgeren i original emballasje sammen med en kopi av kvitteringen, som ble sendt til den oppgitte e-postadressen under kjøpet. Godt innpakket sendes pakken og en kopi av ordrebekreftelsen til adressen på returetiketten eller:

Løpeshop.no

c/o Yoyo Global Freight

Larsamyrå 10

4313 Sandnes

 

11) Reklamasjon

Dersom en vare viser seg å ha feil eller mangler gjelder forbrukerkjøpslovens bestemmelser. Kjøper kan reklamere på mangler eller feil ved varen innen 24 måneder fra leveringstidspunktet ved å henvende deg til via telefonnummer 21 99 97 33 eller e-post kundeservice@loepeshop.no.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.

Mangler ved varen betyr at Kjøper enten kan få varen reparert, byttet, få pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig behandling eller vedlikehold av produktet. 

Ved mangel i en leveranse skal Kjøperen straks rette en henvendelse til telefon 21 99 97 33 eller til e-post kundeservice@loepeshop.no med informasjon om ordrenummer og en beskrivelse av mangelen. Komplimenter gjerne med et bilde av mangelen. Ved slike tilfeller bes Kjøperen ta vare på originalemballasjen. Avhengig av den konkrete situasjonen vil Kjøper motta videre instrukser.

Er reklamasjonen berettiget refunderer Selger Kjøpers rimelige fraktomkostninger ved å sende varen i retur. I motsatt fall skal Kunden selv betale utgifter til transport, herunder våre fraktomkostninger til returnering av varen etter undersøkelse.

Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje. Kjøper har selv ansvaret for pakken/varene inntil Selgeren mottar den. Ta derfor vare på postkvitteringen inkl. opplysninger om fraktomkostninger samt evt. sporingsnummer. Bemerk! Selger aksepterer ikke pakker som blir sendt pr postoppkrav.

Ved forsinket leveranse av varen må krav rettes til Selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

Ved reklamasjon på pulsklokker/GPS kan Kjøperen med fordel kontakte løpeshop.no først for å oppnå en raskere ekspedisjon.

Reklamasjoner skal sendes til:


Løpeshop.no

c/o Yoyo Global Freight

Larsamyrå 10

4313 Sandnes

 

12) Personopplysninger

Du kan finne løpeshop.no's persondatapolitik ved at klikke her

Klikk her for å lese vå fulle cookie-deklarasjon

 

13) Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.